25 Ekim 2011 Salı

Acıyan Yer Ayrı...Acıkan Yer Ayrı...

Dün bütün gün dairede depremle ilgili haberleri takip ettim herkes gibi...Kurtarıldığı söylenen her bir canla canlanırken, kaybedilen her bir cana da öyle yandı içim...

İş çıkışı evime geldim...Sıcak evime...Artık bir evi bile olmayanlara inat yapıyormuş gibi...Annemden ayrıca aldım son dakika haberlerini...Hayatını kaybedenlerin, yaralananların sayısını...

Sonra oturduk yemek masamızın başına...Sıcak çorbamı içerken soğukta kalan insanlarımızı sanki bir film sahnesini izliyormuşum gibi izledim...Soğuk bile olsa bir tas yemeğe muhtaçlara inat yapar gibi...

Aslında ne kadar çok isterdim gerçekten bir film karesi olmasını...Bir yandan sıcak evimde, sıcak yemeğimi yerken ve o yemek boğazımın her bir boğumunda düğümlenirken izledim feryatları, figanları...Gerçekti, hem de olmasını bir daha asla istemeyeceğimiz kadar gerçek...

Sonra birazcık üşüdüğümü hissettim...Sarındım yumuşacık battaniyeme...Gecenin ayazında dışarıda kalanlara inat yapıyormuş gibi...Öyle sarındım ki ben ısınırsam sanki onlar da ısınacakmış gibi...

Hayat ne tuhaf!

Böyle rahatlık içinde öyle uzaktan izlerken olup biteni sanki bana, sevdiklerime hiç uğramayacakmış gibi geliyor bu kötü durumlar...Rabbim uğratmasın da inşaAllah...Kimseye...Hiç kimseye...

Sanki suç işlemişim gibi, sanki ben sebep olmuşum gibi içinde bulunduğum şu rahat yaşantıdan utanıyorum yurdumun her bir köşesinde yükselen acıları gördükçe, duydukça...Yapılan kötülüklere de yapılmayan iyiliklere de kafa yorup duruyorum sürekli...

Hep insanlıktan dem vuruyoruz ya hani...Şu unuttuğumuz insanlıktan...Şimdi benim bunları yapıyor ve yazıyor olmam unuttuğumun bir göstergesi mi acaba? Öyle değil de mi ?

Babamı kaybettiğim gün de şurada ağlayıp, öte yanda yemek yememiş miydim :( Hatta bu tarafa dönüp gülmemiş miydim :(

Madem öyle ise neden en son yaşanan bu olaylarda suç işlemişim gibi normal yaptığım herşeyden suçluluk duyuyorum ki?

Gerçi biliyorum ben, kendimce üzerime düşeni yapmaya çalıştığımı ve karınca kararınca yaptığımı...Hiç olmadı bütün dualarımın içine katıyorum şehitlerimizi, diğer kayıplarımızı, zorda darda kalanları...O yönden çok rahat hissediyorum kendimi...ve yine biliyorum ki herkesin sınavının farklı olduğunu...Dilerim ki böylesi sınavlarda hiç sekteye uğramadan sınıfımızı geçebilelim...Hepimiz...

Aslında biraz da annemin lafına kulak vermeli galiba..."Üzüntünü yaşayabilmen, acını çekebilmen için ayakta durman gerekir, ayakta durabilmen için takat gerekir, takatli olabilmen için de yemek gerekir...Yani kızım demem o ki, acıyan yer ayrı, acıkan yer ayrıdır... "

30 yorum:

Sevdiye dedi ki...

Hayat öyle garip ki,
haberleri gözyaşları içinde izliyoruz, evsiz kalan, göçük altında kalan insanların başına gelenleri film gibi izliyoruz ve dualar...
Mutlak ki onlarda Biz'im yaşadığımız 17 Ağustos depreminde aynı şeyleri hissttiler.
Baksana olanlara,kader aynı, acı aynı ...
Peki Biz'i ayırıştıran ne ? diye düşünmeden edemiyor insan.

Ecehan dedi ki...

Annenizin sözü çok doğru. İçinde bir sürü maalesefi cümleler de olsa, evet işte yaşamakta olmamızın gerekleri de bunlar bir yandan. Allah bir daha göstermesin deyip, elimizden geleni yaptıktan sonra bir tas çorba içmekten geriye kalan birşey yok ne yazık ki.
Çok güzel cümlelerle anllattığınız muazzam asil duygularınız için, bunları paylaştığınız için blogdaşınız olarak size teşekkür etmeliyim.
selam ve sevgiler üzerinize olsun.

pınar dedi ki...

Göçüklerin yanıbaşındaki insanlarda yiyorlar buldukları ekmeği.
Adına hayat diyoruz ya.
Hayatı lokma lokma çiğniyoruz belki o an.

özlem dedi ki...

acı üstüne acı. Depremde hayatını kaybeden vatandaşlarımıza allahtan rahmet kalanlarına sabırlar diliyorum.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

insana has kaç tane duyguyu bir arada yaşıyoruz değil mi SEDOcum...ve evet hepimiz farklı zaman ve yerlerde aynı şeyi yaşıyor ve hissediyorsak "biz"i ayrıştıran ne ki...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

her birimizin yaşadığı hayat içinde "keşke, maalesef, iyi ki..." ile başlayan ne çok cümle barındırıyor kimbilir değil mi ECEHANcım

ben çok teşekkür ediyorum güzel düşüncelerin için...
ne iyi geldi(n)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

doğru DOMATESSUYUm...kimimiz lokma lokma çiğnerken, kimimiz de ekmeği tümden aşırıyor galiba

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben de yürekten amin diyorum ÖZLEMcim amin

Sevdiye dedi ki...

Politikanın pis işlerinden daha acımasız ve ahlaksız olan, "büyük işlerin politikası"dır Bizi ayırıştıran ne yazık ki aynı acıdır birleştiren.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

keşke hepimiz, herkes bunu gerçek yüzüyle görebilsek...umuyor ve diliyorum ki birleştiğimiz o aynı acı, sonrasında ayrışmamıza neden olmasın SEDOcum...

Unknown dedi ki...

okuduğum yazının her kelimesine katılıyorum,aynı duyguları paylaşıyorum.sevgiler...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

demek ki çoğumuz böyle hissediyoruz ARZUcum

teşekkür ediyor, ben de sana sevgilerimi gönderiyorum

Yasemin dedi ki...

galiba çoğumuz böyle ikilemde kalıyoruz Aynurcuğum ve inan ancak bu kadar güzel ifade edilebilirdi
bu kadar net cümlelerle kendini de katarak anlatmaya çalıştığın o mesajı çok iyi alıyorum ben kendi adıma
aynı şeyleri düşünüyorum aynı şeyleri hissediyorum ben de
tekrar rahmet ve sabır diliyorum tüm gidenlere, tüm geride kalanlara

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bu ve daha da fazlası var aslında YASEMİNcim...biliyorum çoğumuzda...
işte tam da bu noktada "hayat böyle birşey işte" diyoruz ve "hayat ne garip"...

çok teşekkür ediyor, duana yürekten amin diyorum ben de...

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Allahim yar ve yardimcimiz yardimcilari olsun Rabbim böyle bir aci yasatmasin bir daha, cok üzücü cokkk televizyona bakamiyorum artik üzülmekten bir hal oldum gercekten...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

amin NESLİcim...
hem de nasıl üzücü, yürek yakıcı...
zorda darda kalan, kötü gün yaşayan herkesin yanındayız...dualarımızla, karınca kararınca

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Halamda aynı şeyi söylerdi, "aç yeri ayrı, acı yeri ayrı" derdi.
Eee vanda yakınları göcük altında olanların ilk aradıkları ekmek değilmiydi, battaniye ısınmaları çadır barınmaları.Ama acı yeri ayrı onu yüreklerinde taşıyorlar.

Rebecca dedi ki...

Allah yardımcıları olsun =(

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

NUR HANIMcım;
demek ki büyükler ne söylerse doğru ve güzel söylüyorlar...insana has en temel ihtiyaçlar bunlar tabi de çoğu kişi gibi bende zaman zaman suçluluk hissine kapılıyorum işte...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

amin REBECCAcım...

Uğur Böceği dedi ki...

Sanırım böyle zamanlarda çıkıyor insani duygular...için kan ağlasada zorlansanda hayata uyum sağlamak zorunda kalıyorsun:(

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aynen öyle YASEMİNcim...işte bizler de hiç olmazsa onlara hem maddi, hem de manevi destekte bulunarak yanlarında olduklarımızı hissettirmeye ve onların da tekrar yaşama tutunmasına yardımcı olmaya çalışıyoruz
öncekiler gibi...daha öncekiler gibi

İkiz Annesi dedi ki...

Aynurcum aynıyız kaç gündür doğru düzgün lokma yiyemiyorum suçlu hissediyorum kendimi bugün kızlarımı okuldan almaya giderken evden çıktığımda "Soğukmuş dışarısı" dedim sustum utandım enkaz altında soğukta yatanlar geldi aklıma ya da çadır bile alamayıp sokakta -2 derecede kalanlar:((
allah hepsine sabır ve dayanma gücü versin inşallah:(

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

amin AYLİNcim amin
güzel şeylerin olduğunu görmek mutlu ederken hepimizi, yardımların dağıtılması ile ilgili koordine bozukluğu bir o kadar üzüyor
Rabbim hepsinin yar ve yardımcısı olsun inşaAllah...

. dedi ki...

Hayat...
Tuhaf...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

birileri açken yemek yiyecek kadar, birileri ağlarken gülecek kadar tuhaf hem de değil mi EBRULİm
hatta en yakınımızı kaybettiğimizde bile

ama hayat işte...

Ferhat Bayram dedi ki...

en azindan insanligi hatirlatti bu deprem

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben öyle düşünmüyorum FERHAT
hatırlamayan zaten hatırlamıyor...zira yağmalamalardan ve bu durumu fırsata dönüştürenlerden bunu görüyoruz
branda fiyatları %700 artmış mesela...
hatırlayanlar için böyle afetlerin olmasına da zaten gerek yok
onlar her daim varlar...iyide de kötüde de...

Adsız dedi ki...

vicdan sahibi her insanın hissettikleri bence bunlar
aynı durumda olduğumuzu ve böyle düşünen binlerce insan olduğunu tahmin ediyorum
anneannem de aynı şeyi söylerdi
acıyan yerle acıkan yer ayrı diye
doğru söze söylenecek bir şey yok
insanız ve her şeye rağmen yaşam için yapmamız gerekenleri yapıyoruz
öyle de böyle de hayat devam ediyor
Seher-DENİZLİ

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

evet çok doğru dedin SEHERcim..."insanız ve her şeye rağmen yaşam için yapmamız gerekenleri yapıyoruz
öyle de böyle de hayat devam ediyor"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...