13 Ekim 2011 Perşembe

Bugün...

Çoğumuzun bildiği gibi bugün Ankara'nın başkent oluşunun 88. yıldönümü...

Aslında "hepimizin bildiği gibi..." diye başlayan bir cümle kurmak çok daha güzel olurdu...Ama daha sabah gelirken "bugün ne ki böyle bayrak, tören, seğmenler falan...?" diye soranlar olunca herkesin bilmediği zaten anlaşılmış oldu...


Bugünün anlam ve önemini belirten uzun uzadıya bir yazı yazmayacağım...Sadece hatırlatayım ve ilgilenebilecekler için Kızılay Metro Sergi Salonu'nda "Ankara Fotoğrafları" konulu serginin açılış duyurusunu yapayım istedim...

32 yorum:

pınar dedi ki...

Bütün pisliğine rağmen seviyorum bu şehri.Bazen yakmak istesem de ,meşhur olmaktan korktuğumdan
kendime saklıyorum .

Günaydın..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

DOMATESSUYUm;
bak şu anda İ.Melih Gökçek'in konuşmasını dinliyorum
o hiç öyle demiyo :)))

günaydın

pınar dedi ki...

hahhhaaa:))
duş perdesi diye bağırsak mı acaba camdan:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aslında iyi fikirmiş DOMATESSUYUm...da önce söyleyeydin :)
şimdi Vali konuşuyor ayıp olmasın ona :)

Adsız dedi ki...

herkes bilmek zorundamı?

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ADSIZ(?);
öncelikle bu soruş tarzının hoş olmadığını belirtmeliyim
evet aslında bilinmesi gereken bir tarih ama madem bilinmiyor (tarafından) bak ne güzel işte bu sayede öğrenmiş oldun ve belki de yeni bir bilgiye sahip oldun

Adsız dedi ki...

ben bilmek zorunda olduğumu düşünmüyorum bisürü tarih var hangisini bilelim

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ADSIZ(?);
hiç olmazsa bugün bunu öğrenmiş oldun bak...

daha fazla uzatmadan şu sözü yazarak bitireyim:

"Ecdat tarih yazmış, evlat okumaktan aciz..."

Banu dedi ki...

Merhaba Aynur Hanım:) ziyareti iadeye şimdi gelebildim:(
Harika bir blogunuz var emeğinize sağlık...
Bu özel gün ve Şanlı Bayrağımızın resmi beni çok etkiledi gün kutlu olsun... Sevgilerimle...

Krnc dedi ki...

Hatırlamamız gereken değilde aslında hiç unutmamamız gereken o kadar önemli tarihi günler var ki,ne yazık ki anlamını bilmeden harcıyoruz ve yıpratıyoruz da bile bile..
Çok teşekkürler hassasiyetiniz için..
Sevgiler:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

hoşgeldin BANUcum;
çok naziksin...teşekkür ediyor, herzaman bekliyorum

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Sevgili KRNC;
umarım bu yorumunu "adsız" olarak yazan arkadaşım da okur

çok teşekkür ederim
sevgiyle...

Ecehan dedi ki...

Önce merhaba;
Şu, hakkınızda kısmına yazdığınız "..Sevginin ve şefkatin, çabanın ve zahmetin, bıkılmayan hizmetin kaynağı olan aileleriyle ilgili herşeyi görsünler, bilsinler, öğrensinler diye...." cümlesina bayıldım, ne mutlu sizin gibi halaya.
Ve duyarlılığınız da harika.
selamlar, izliyorum artık sizi...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Merhaba ECEHAN...hoşgeldin diyorum ve çok teşekkür ediyorum
izle(n)mek nasıl da hoşuma gidiyor benim :)

sevgiyle...

öykü dedi ki...

Kutluyorum

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ÖYKÜcüm öpüyorum seni :)

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar Küçük Hala,

Yurdumuz düşmanlardan kurtulduktan sonra 13 Ekim 1923 günü İsmet Paşa ve dört arkadaşı Ankara'nın başkent olması için Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne yasa önerisi vermişler. Öneri mecliste oylanarak, kabul edilmiş ve böylece Ankara yeni Türkiye Devleti'nin başkenti olmuş.

Elbette bu tarih ve Ankara'nın başkent oluşu çoğumuzun hafızasında değildir. Takvim yaprakları, ya da sizin gördüğünüz gibi çevreye asılan bayrak ve Atatürk posterleri bizlere birşeyleri hatırlatmaya çalışır.

Ama bu hatırlatmayı hor görmek, kabullenmemek en büyük küstahlıktır. Bilmek istemiyorsan bilme, senin bilip bilmemen çok ta lazım değil, ama hatırlatanlara karşı da saygılı olalım lütfen değil mi?..

Bu güzel paylaşımın için teşekkür ederim.

Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet ol.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Merhaba RECEP BEY;
Adsız olarak yorum yapan kişiye güzel bir cevap oldu açıklayıcı ve destekleyici yorumunuz

çok teşekkür ediyor, saygılarımı sunuyorum

Uğur Böceği dedi ki...

Nede güzel olmuş yorumun Aynur Abla:)Hiç unutmaz artık bu günü:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

YASEMİNim;
aslında önemli olan bilip bilmemek de değil bence...öğrenmek, öğrenmeyi istemek önemli olan

evet...senin de dediğin gibi bu sayede bu tarihi unutmaz artık :)))

İkiz Annesi dedi ki...

Canım sağolasın bak ben bilmiyordum mesela.
Yorumuna da bayıldım bilmemek ayıp değil elbet ama
"Bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum" demiş Hz. Ali o bile böyle demişken bre densiz öğrendiğine teşekkür et bari...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bak sen daha güzel bir örnek verdin AYLİNcim
belli ki o arkadaş öğrenmeye tepkili...artık dayatma olarak mı gördü, nasıl algıladı bilemiyorum

ziyaretin için teşekkür ediyor, sevgilerimi gönderiyorum canım :)

two of us dedi ki...

Ankara isminin üzerimde olumsuz etkileri varsa da Cumhuriyetin kurucuları tarafından başkent seçilmeyi her açıdan hakeden bir şehir Ankara.

Ayrıca bir şeyleri anmak, okuyuculara o günü sayısal olarak ezberletmek maksadıyla değil, güne adını veren tarihi olayları hatırlamak ve taşın altına elini sokanları onurlandırmak amacıyla yapılır.

Unknown dedi ki...

çok seviyorum ankarayı, allah beni bu şehirden ayırmasın, bence yaşanılası tek şehir ankara :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

TWO OF US;
günaydın...
işte benim yapmak istediğim de tam anlamıyla bu zaten...Ülkemizin sessiz kahramanlarını hatırlamak, hatırlatmak

teşekkür ediyorum

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

YEKTAcım;
yok bence öyle deme...hem biz seni İstanbul'a gelin vericez..ee nolcak şimdi :)))

Unknown dedi ki...

Ankaram diyorum sadece bu güzel şehre...Anıalrımın en güzelleri hep oradaydı..İyi ki başkent olmuş..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

İLKNURcum;
ne güzel böyle anman :)

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Gercektende o kadar unuttugumuz tarih varki, yada tarihler yazmis insanlar varki sirf türkiyenin cennet gibi topragi icin can veren insanlar varki bunlarin kiymetini hic bilmiyoruz. Üzülüyorum cok hemde... Ankaraya hic gitmedim insallah kismet olurda bir gün giderim Ailemle... gezerim bol bol :))) gezme delisi birisi olarak :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

maalesef NESLİcim;
zaman zaman hepimizin yaptığı birşey bu...ama hatırlatılması gerektiği zaman da yapıyoruz değil mi? Hiç olmazsa bunu yapabiliyoruz.

Ankara'ya gelirsin inşaAllah en kısa zamanda...herzaman bekleriz...hatta geleceğin zaman haber ver, denk gelirsek gezelim beraber...ailenle birlikte misafir etmekten mutlu olurum Neslicim...

sevgiyle...

Şerife dedi ki...

bende bilmiyordum :( ama bundan sonra unutmam bilgin için teşekkürler

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ŞERİFEcim;
hepimiz herşeyi bileceğiz diye birşey sözkonusu değil zaten...ama senin de dediğin gibi amaç bilgilendirmek...

ben de teşekkür ediyorum canım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...