21 Ekim 2011 Cuma

Cuma Hutbesi...

AZİZ ŞEHİTLERİMİZE...

Bir cenaze gördüğü zaman "sen git, biz de geliyoruz..." derdi Ebu'd Derda hazretleri...

Kardeşlerim!
Cenazelerimiz bizim istikbalimizdir. Bugün biz onları uğurlarız, yarın da başka kardeşlerimiz ilahi rahmetin kucağına tevdi ederler bizi. Uğurladıklarımız arasında öyleleri var ki, biz onlara "ölü" demeyiz. Çünkü onlar şehitlerimizdir. Biz onların acılarını kalbimizin ta derinliklerinde yaşarız. Onlar bizim kardeşimiz, eşimiz, evladımızdır. Onlar bu ülkenin doğusundan, batısından, köyünden veya kentindendir. Kim olurlarsa olsunlar, nereli olurlarsa olsunlar, onların her biri hepimizin şehididirler. Bu toprakların üzerine bir damla kanı düştü mü, acısı bütün vatanı sarar, ızdırap bütün milletin yüreğini sızlatır.

Kardeşlerim!
Biz her bir şehidimizin acısını ayrı ayrı duyarız. Her şehit haberiyle yüreğimizden bir parçanın daha koptuğunu hissederiz. Biliriz ki; "Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır" inancı acımızı hafifleten teselli kaynağımızdır. Bu yüzden feryat etmeyiz, bağırıp çağırmayız, taşkınlık yapmayız, alkışlarla, tezahüratlarla cenazelerimizi gösteriye çevirmeyiz. Acımız ve öfkemiz bizi vakarımızdan, ağırbaşlılığımızdan uzaklaştırmaz.

Kardeşlerim!
Bizler şehitlerimize dua ederken, onlardan da müjde alırız. Zira onlar, Allah'ın kendilerine vaadettiği müjdeye kavuşmuş, bunu bizzat görmüş, ebedi saadetin nimetlerini bilfiil tatmaya başlamışlardır.

Kardeşlerim!
Son günlerde güvenlik güçlerimizi hedef alan menfur saldırılar neticesinde şehit olan evlatlarımıza Cenab-ı Hak'tan sonsuz rahmet, yaralılara acil şifalar, kederli ailelerine, yakınlarına, sevenlerine ve Aziz Milletimize başsağlığı, sabır ve metanetler diliyorum.

Bu menfur saldırılar, Aziz Milletimizin "daha çok kardeş olma" ve "beraber yaşama azim ve kararlılığını" ziyadesiyle arttıracaktır. Milletimizin birlik, beraberlik, huzur ve kardeşliğini bozmayı hedefleyen bu saldırıları gerçekleştirenler sahip olduğumuz kardeşlik ruhu ve iradesi karşısında emellerine asla ulaşamayacaklar ve hüsrana uğrayacaklardır.

Gün, bu büyük acımızı yüreğimizin derinliklerinde hissederek kardeşliğimizi, birlik ve beraberliğimizi tüm dünyaya gösterme, sabır ve metanet ile Aziz Şehitlerimize dua etme günüdür.

Bu vesileyle, evlatlarını bu ülke için feda eden ailelerimizin acısını yürekten paylaşıyor, şehit evlatlarımıza bir kez daha Yüce Allah'tan rahmet diliyorum.

Hazırlayan: Diyanet İşleri Başkanlığı

16 yorum:

pınar dedi ki...

Aynur;
benim küçük oğlum herşey vatan için diye evin içinde dolanıp nara atıyor.
Ben dayanamıyorum ama.

Biliyorum ki bizi karıştırmaya güçleri yetmeyecek.

şehitlerimiz haklarını bize helal ederler inşallah.
Onlar cennette.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

şimdiden gururlanmaya başla bence...geleceğin Mehmetçiği yetişiyor tabi ki öyle diyecek DOMATESSUYUm...

onlar haklarını bize helal ederler...çünkü onlarla aynı vatanın evladıyız, burada yetişti onlar da, burada büyüdü...bizim onlara emanet ettiğimiz vatanımızın topraklarına emanet artık onlar...ve yine buradalar

Yasemin dedi ki...

nerden geldi aklına bilemiyorum Aynurcuğum ama çok iyi yaptın
birlik ve beraberlik mesajlarının verildiği bu yazıyı okumak gerekir
bende hiçbir şekilde başkalarının ekmeğine yağ sürmeden acımızı yürekten yaşamamız gerektiğini savunuyorum
sağol canım

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Diyanet İşleri Başkanlığı'nın bugünkü Cuma hutbesinde bu konuyu ele alacağını tahmin ederek bir bakayım dedim YASEMİNcim...görünce de hemen paylaşayım istedim

haklısın...fırsattan istifade edip ortalığı karıştırmaya çalışanlara fırsat vermemeli evet

umarım okunur ve umarım mesajlar ilgililere gider ve ilgilenirler

Gülcan dedi ki...

hepimiz çok üzülüyoruz. allah ailelerine sabır versin.çok güzel bir paylaşım olmuş. teşekkürler.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ah GÜLCANcım...yitip gide onca can, yüreği dağlanan onca ana, üzülmeyecek gibi değil ki :(
Rabbim yar ve yardımcıları olsun inşaAllah

pınar dedi ki...

http://www.basin724.com/kurt-halkindan-pkkya-buyuk-tepki-haberi/

bende bu haberi okuyunca biraz rahatladım.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

şimdi baktım DOMATESSUYUm...insan olarak yapmaları gerekeni yapıyorlar
sanal ortamda bile olsa hareket harekettir diyorum

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Bugün günlerden Cumaydı. İmam efendi de hutbede bizlerle paylaştığınız hutbeyi okumuştu.

Çok geçmez bunların acısı da küllenir, yine herkes işinde gücünde olur, ama bu sorun çözülmez. Katliamlar hem şehir içinde, hem de sınırlarda devam eder.

Nasıl olsa taraflı yayınlarla, yalan yanlış proğramlarla, Milliyetçilik ve Vatanseverlik duygularımızın da eşiğini düşürmeyi başardılar.

Selam ve dualarımla.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Merhaba RECEP BEY;
günlük yaşantımıza döneceğimiz doğrudur...ama asla unutulmayacaklar

borçlu bu millet onlara ve onlardan önce bu uğurda gidenlere...

bir vatandaş olarak, acılarına yürekten ortak olduğum bir evlat olarak, abla olarak söylediklerinizin hiç olmazsa bundan sonra olmamasını umuyor, diliyorum

Unknown dedi ki...

Aklımda tek bir düşünce var hep .17 yıl süren eğitim hayatım boyunca her ilden arkadaşım oldu.aynı sırayı paylaştık ama hiç ayrım yapmadık.Hiç ayrım yapan öğretmenim de olmadı..Bu kadar kini nerelerinde saklamışlar çözemedim.Annemin 13 yıllık komşusu 30 yıldır izmir li ama birebir onların yandaşıymış.Oysa anne sıra da okudu kardeşimle kızı ...Kardeşim askerde doğuya gitseydi ve çatışmada ölseydi yine aynı sevinci mi yaşayacaktınız , annemin ciğeri yanarken sen mutlu mu olacaktın oysa kardeşim elinizde büyüdü , ya diğer çocuklar dedim vakti zamanında..Hala komşusu ama her gördüğümde acıyorum.acıyorum yıllar hiç insanlık katamamış yüreklerine acıyorum nasıl beyinleri bu kadar saplanıp kalmış diye acıyorum Deniz Gezmişleri kendileri için öldüler sanıyorlar ...
inan edilen gafı bile duymak istemezsiniz...
Ne yazık ki bölmek isteyenler öyle bir mıhına vurmuşlar ki olanlar olmuş ..yazık ki gencecik bedenler toprak oldu ve umudum ne yazık ki hep olumsuzluğa sürükleniyor...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Her fatiha da unutmamalı bu kardeşlerimize yer vermeliyiz, ve şefaatlerine nasip olmayı dilemeliyiz. Ömürlerinin baharında öldüler....

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

İLKNURcum;
aslında aklındaki sorular hepimizin soruları
hepimiz yıllardır hep değişik illerden, düşüncelerden oluşan insanlarla yaşıyoruz
ama bunu anlamak gerçekten mümkün değil
nasıl bir düşünce tarzıdır, insan olduğunu söyleyen kim bu tür acımasız düşünce ve davranışlarda bulunabilir akıl almıyor...
ve evet yitip giden gencecik bedenler, evlatlar
yanıyor hepimizin içi ve ben de çoğu zaman senin de dediğin gibi umutsuzluk hissediyorum maalesef :(

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

MESUT BEY;
amin...
hiçbir duam yok ki sevdiklerimden önce şehitlerimizi en ön sıraya koymadığım
ve biliyorum ki insan olan herkes aynı şekilde dua ediyor
tüm şehitlerimize Allah'tan rahmet, ailelerine sabır ve başsağlığı, gazilerimize de acil şifalar diliyorum

Uğur Böceği dedi ki...

Ülkemiz bugünler de nekadar da zor günler geçiriyor... Yüreğine sağlık Aynur Ablam paylaşımın için...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

YASEMİNim;
Rabbim hepimizin yar ve yardımcısı olsun inşaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...