8 Şubat 2012 Çarşamba

Her Telden...Her Daldan...

Yine ve yeni bir mim dolaşıyor ortalıkta...Galiba hepimize uğramışlığı da var her mimin...Konusu ise tam da başlıkta belirttiğim gibi...

Bu defa beni bu zincire dahil edenler ise Laliberteye ve Dayatmalarda Kayboluş bloglarının sahibi arkadaşlarım...Yazılarını, konularını, anlatımlarını o kadar beğeniyor ve ilgiyle takip ediyorum ki kayıtsız kalmak gibi bir durum sözkonusu değil açıkçası...Zaten mim cevaplamayı da seviyorum ben :)


Buyrun hep birlikte bir gözatalım bakalım neler sorulmuş...ve tarafımdan ne cevaplar verilmiş :)

1-Çok anlamlı bulduğun söz hangisidir?
Tek bir sözle sınırlandırılması doğru değil diye düşünüyorum...Herhangi bir konu, durum ya da olayla ilgili söylenilen her söz anlamlı olmalı ve yerini bulmalıdır bence...Ama illaki bir tane söylenilecekse, konuşmalarımda ya da burada yazdığım yazılarda "İnşaAllah" (Allah'ın izniyle/Allah isterse) dilimden hiç düşürmediğim bir kelamdır...

2-Nefret ettiğin birşeyi söyleyebilir misin?
Bu kelimeyi hemen hemen hiç kullanmam...Ama illet olduğum şeyler o kadar çok ki...İkisi aynı anlama gelir mi bilemiyorum ama yaşadığımız dünya ve insanlarla ilgili birçok şeyi sayabilir, net olarak ise "başkalarının mutsuzluğu ile mutlu olanlar"ı söyleyebilirim...

3-En sevdiğin içecek hangisidir?
Tüm canlılar için hayati önem taşıyan "su" tabi ki...Her ne kadar içme özürlü olsam da :) (bknz.)...Önceden her içme denememde bana çamur yiyormuşum hissini veren Türk kahvesi de son 5-6 senedir sevdiğim içecekler listesine iki numaradan girmiş bulunuyor...Hele de dostlarla yapılan sohbet eşliğinde yudumlanıyorsa...

4-En çok hangi iltifatı duymaktan hoşlanırsın?
Kişi kendisi için söylenilen her güzel sözden hoşlanır sanırım...Beğenilmek ve bu beğeninin birileri tarafından dile getirilmesi biz insanoğlu için herzaman önemli galiba..."Marifet iltifata tabidir, iltifata tabi olmayan marifet zayidir" sözünü duymuşsunuzdur...İşte benim iltifatlara boğulacak marifetlerim söylendiği zaman nedense utanır, karşılığında söyleyecek söz bulamam :)

5-Makyajında olmazsa olmazın nedir?
Öyle beni ben olmaktan çıkaracak, yeniden kaş, göz çizip de aynaya bakarken yabancı birine bakıyormuş hissini verecek şekilde makyaj yapmam...Zaten beceremem de...Ama hergün giydiğim kıyafete uygun bir far ve olmayan kirpiklerimi varmış gibi gösterecek bir rimel muhakkak sürerim :)

6-Uyguladığın güzellik tüyosu var mı? Varsa nedir?
Yazım ve anlam hatası yapmayayım diye genelde böyle yabancı kelimelerin anlamlarına bakarım hemen...Türk Dil Kurumu'nun sözlüğünden..."Tüyo" için "gizli bilgi" diyor kısaca...Böyle bir konuda bilgi verecek birikime hiç sahip değilim...Söyleyeceğim tek şey haftada iki ya da üç kez "elma sirkesi"yle dakikalarca yüzümü sildiğimdir...Bilgi olduğu kesin, ama gizliliği tartışılır değil mi :)

7-Şu an en çok almak istediğin bir kozmetik ürünü var mı? Varsa nedir?
Kısaca yok...Hiç de olmadı...Zaten olsa pahalı falan dinlemem, paraya kıyar, hemen gider alırım...

8-Görünüş olarak kendine yakın bulduğun bir ünlü var mı?
Yıllar önce Başbakanlık'ta görevliyken adı Emine olan, ama herkese Mine dedirten mavi gözlü bir oda arkadaşım vardı...Gün içerisinde aklına estikçe "Aynur baksana gözlerime...Fatma GİRİK'e benziyor mu sence? Benziyor ama, benziyor değil mi? diye sorardı :)...Birgün dayanamayıp "Sen ne esirikli bir kadınsın...Benzesen ne olacak, benzemesen ne olacak...Yeter ama aaaa..." demiştim...O da herkese "Aynur beni kıskanıyor" diye söylemişti :))...Bu arada profil resmi bizzat, şahsen kendime ait...Siz birine mi benzettiniz :)

9-Herkesin beğendiği, ama senin sevemediğin bir ürün var mı?
Bu sorunun cevabı olur mu bilmiyorum ama, teferruatlı hiçbir ürünü sevmiyorum ben ya da almıyorum diyeyim...Mesela cep telefonu alırken tek isteğim alo diyebilmek...Bulaşık makinasının program sayısının çok olması beni hiç bağlamıyor...ya da buzdolabımın buzmatik özelliği olmasa da olur gibi...

10-Favori kitabın hangisidir?
Onlarca yazarın yazdığı yüzlerce kitap arasından bir favori belirlemek pek mümkün değil sanırım...Zaten ben tek yanıt beklenilen böyle keskin hatlı sorulardan hoşlanmıyorum...Hem de yelpazesi bu kadar geniş olan bir konu hakkında...Ama tür olarak sorulsaydı özellikle yaşanmışlıkları anlatan kitapları ve tarihsel romanları, yazar olarak sorulsaydı Hıfzı TOPUZ'u  söylerdim...

Bu mimle alakalı olarak doğru tespit yapmış mıyım acaba? Sizce de aynen başlıktaki gibi değil mi? 

34 yorum:

Unknown dedi ki...

hıfzı topuz'u daha öncede tavsiye etmiştin,okumak istediğim yazarlar arasında,

Âwdil dedi ki...

Gayet başarılı cevaplar. :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

yineliyorum YEKTAcım...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

sizin bu düşünceniz benim için önemli Sevgili ÂWDİL...

cecil dedi ki...

aynur ve kıskanmak
hemde birini:)

arkadaşa üzüldüm yanı başındaki aynuru görememiş,mavi gözleri pek bozukmuş bence:)

Âwdil dedi ki...

Rica ederim aynur hanım.Lakin dürr-i yekta dostumuz ve size bir kaç yazar önerisin de bulunmak isterim izniniz ile.

Eğer şiir severseniz Cahit zarifoğlu'nu şiddetle tavsiye ederim.Çendan dili ve psikolojisi ilk okumanalarınız da biraz ağır gelebilir,fakat ahirin-de Zarifoğlu şiirlerinden başka şiirleri sevemediğinizi görebilirsiniz.Aynı zaman da Sunay Akın ve İsmet Özel tavsiyelerim arasındadır.

Düz yazı olarak ise Cemir Meriç tek tavsiyemdir.Araştırmacı bir yazar tavsiyesi isterseniz-de Dücane Cündioğlu'nu okumanızı salık veririm.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

SEÇİLcim;
birinin herhangi bir konuda başarısını kıskanabilirim...hani neden ben yapamadım ya da niye benim aklıma gelmedi gibilerinden :)

ama fiziksel olarak hakikaten kıskançlık duyabileceğim birileri olmadı...elim ayağım tutuyor, gözüm görüyor diye her daim şükürler ederken...

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Aynur abla türk dil kurumu konusundaki özenine bayılıyorum :)

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Mimlendiğiniz konulara verdiğiniz cevaplarınızı okudum. Bu konuda zaten yorum yapılamaz! Çünkü bu sorular ve onlara verilen cevaplar benim için özeldir. İnsanların özeline de dahil olmak istemediğim için mim olayına pek sıcak bakmıyorum ama, çok ısrar edildiğin de ya da seçildiğim de de arkadaşımı kırmamak adına birşeyler yazmaya gayret ediyorum.

Selam ve dualarımla.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

böyle güzel birşey için izin ne demek Sevgili ÂWDİL...çok memnun oluruz herzaman

tavsiyeleriniz için çok teşekkür ediyor, kayıtlarıma alıyorum :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

hem konuşma, hem de yazım dilinde Türkçe'nin güzel ve doğru kullanılması benim için herzaman çok önemli oldu AŞKım...herkesin de aynı özeni ve hassasiyeti göstermesini şahsen çok isterdim...

teşekkür ederim canım

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Merhaba RECEP BEY;
ziyaretiniz ve düşüncelerinizi belirten yorumunuz için çok teşekkür ediyorum

selam ve dua ile...

Ebru dedi ki...

Mimlerle detaylar ortaya çıkıyor:)
Hoştu.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bir de ben zaten detaylı yazıyorum ki herşey ortaya çıkıyor EBRUcum :)
teşekkür ederim
sevgiyle...

dayatmalarda kayboluş dedi ki...

harikasın ya.. bayılıyorum senin yazma şekline.. ve bundan sonra ben mimlenirsem hemen sana göndercem benim yerime sen yaz diye .. söz altına yazacam 'küçük hala Aynur tarafından hazırlanmıştır' diye..

Hep böyle kendin ol.. böyle harikasın.. tekrar teşekkürler beni kırmadığın için..

CEPAYNASI dedi ki...

çok hoş cevaplar...
"Anur beni kıskanıyor"a çok güldüm...
bir de odun kokusunu,hızar kokusunu,talaş kokusunu(çocukluğumda talaş yakardık sobada)kitap kokusunu severim evet Aynur'cuğum:)))

cecil dedi ki...

:)
valla çok feci üstüme alındım çok

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

DAYATILANLA YAŞAMAK;
sen benim yazma şeklime bayılıyorsan artık daha ben ne diyeyim...senin yazdığın ve her bir duyguyu aynen hissettirdiğin yazılarından sonra...

tamam mim cevaplamayı seviyorum ama senin yazılarının, hikayelerinin yanında ne ki...o kadar değil biliyorum bak :)

güzel düşüncelerin için ben teşekkür ediyorum...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

demekki doğru kişiye doğru soruyu sormuşum CEPAYNAm :)
o saydıklarının hepsine ben de bayılıyorum...hele kitap kokusu var yaaa, aldığım her kitabı koklarım ben de :))

çok teşekkür ederim
sevgiyle...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bence kesinlikle üstüne alınmalısın SEÇİLcim...zira senin bloğunu paylaşmış olman zaten kıskanma sebebim...ben niye yapmadım diye

ama hemen ekleyeyim...kıskansam da yine de bu konuda senin gibi paylaşımcı olamam ben :)

onun için seni ayrıca kutluyor, teşekkür ediyorum canım

cecil dedi ki...

güzel kalpli aynurum
canım arkadaşım
ben üstüme alıyorum derken imla ile olan düşüncelerinden dolayı dedim,herkesin aynı özeni göstermesini isterim demişsin ya
hani bu imlanın benden çoookkk çektiği varya :)
hem orası seninde..
biliyorsun ..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

tüh desene açık verdim SEÇİLim :)))

canımsın...

VuslaT dedi ki...

Sevgili aynurcum ne hoş cevaplar vermişsin. Sen mi kıskanıyomuşsun hah hah haaa senin sıcaklığın tanımadan belli. Bu arada hangiyıllarda başbakanlıkta ve hangi bölümdeydin merak ettim. Belki bir gün bir korodorda karşılaşmış selamlaşmış birşeyler paylaşmışızdır. kimbilir..

VuslaT dedi ki...

Aynurcum bazen geç bazen çok geç uğrasamda iş eş yazı çizi derken genede tüm dostlarda gezinmeye çalışıyorum.Gecikmeleri mazur görürsün umarım. Sevgiler...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

çok teşekkür ederim VUSLATcım

ben 1989-1998 yılları arasında 10 yıl oralardaydım
dönemin bakanlarıyla çalıştım
ilk Prof.Dr.Ali BOZER Başbakan Yardımcısı olduğunda onunla başladım...sonrasında da işte kimler geldi kimler geçti :)

demek sen de oralardaydın...şimdi sen böyle söyleyince düşündüm de Ali BOZER zamanında birlikte çalıştığımız bir Selma Abla vardı ve onun Vuslat adında bir arkadaşı/tanıdığı gelip gitmiş, sonrasında da sanıyorum işe başlamıştı başka bir bölümde

haydi bakalım...ben o kişiyim de...ve ben düşüp bayılayım :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

rica ederim, böyle bir açıklamaya ne gerek var VUSLATcım...ne zaman ister ve müsait olursan o zaman gelirsin...
sevgiyle...

Yasemin dedi ki...

mim sorularına verdiğin yanıtlar yine seni tam olarak anlatıyor Aynurcuğum
çok güzeldi keyifle okudum :)
abi kardeş Yavru Kartallara da bayıldım maşallah

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

YASEMİNcim;
Nehir İda "mimlerle detaylar ortaya çıkıyor" demiş ya...aynen öyle gerçekten :)

Yavru Kartallarım ise artık birlikte birşeyler yapıyor ve her geçen gün daha da lezzetleniyorlar :))

teşekkür ederim canım sağol
sevgiyle...

Esra dedi ki...

Başlık kesinlikle çok uygun olmuş Aynurcum. Cevaplarınla da daha bir tanıdım, daha bir sevdim seni ama inan hiçbiri şaşırtmadı beni, tam düşündüğüm Aynur gibi :)
sevgiler

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

çok teşekkür ederim ESRAcım...ben de seni seviyor, minik kuzuyu da seni de sevgiyle kucaklıyorum canım :)

Emine dedi ki...

çok tatlısın demek geldi içimden Aynurcum..
sevgilerimle canım :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

çok teşekkür ederim EMİNEcim :))
benden de sana yürek dolusu sevgiler...

Adsız dedi ki...

ya o 3 numara bende en sevdiğin çiçek olarak var:))

bi de ben bu postu kaçırmış mıyımmm, ooyy oyy :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

senin cevapları okurken farkettim bu farkı ama olsun :)
her yazı okunacak diye bir kural yok elbet boşver SUveBEYAZım :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...