20 Şubat 2012 Pazartesi

Biri Çocuk Aklı mı Dedi ?


Adam yorgun argın eve döndüğünde 5 yaşındaki çocuğunu kapının önünde beklerken buldu...Çocuk babasına 1 saatte ne kadar para kazandığını sordu...

Zaten yorgun gelen adam, çocuğuna çıkışarak "bu senin işin değil" diye cevap verdi...Bunun üzerine çocuk ısrarla "babacım lütfen, bilmek istiyorum" diye üsteledi...Adam da "illa bilmek istiyorsan, 20 Lira" dedi...Bunu duyan çocuk babasından 10 Lira borç para istedi...Babası o kadar sinirlenmişti ki "benim senin saçma oyuncaklarına ve benzeri şeylerine ayıracak param yok...Derhal odana git ve kapını kapat, gözüm görmesin seni" dedi...

Çocuk sessizce odasına çıkıp kapıyı kapattı...Siniri bir türlü yatışmayan adam "bu çocuk nasıl böyle şeylere cesaret eder?" diye düşündü...Belki de gerçekten lazımdı...

Yukarıya, çocuğunun odasına çıktı ve kapıyı açtı...Yatağında olan çocuğa "uyuyor musun?" diye sordu...Çocuk "hayır" diye cevap verdi...Adam daha sakindi ve "al bakalım, istediğin 10 Lira...Sana az önce sert davrandığım için üzgünüm...Ama uzun ve yorucu bir gün geçirdim" dedi...

Parayı alan çocuk sevinçle haykırdı: "Teşekkürler babacığım..."

Hemen yastığının altından diğer buruşmuş paraları çıkardı...Adamın suratına baktı, yavaşça paraları saydı...Bunu gören adam iyice sinirlenerek "paran olduğu halde neden para istiyorsun? Benim, senin saçma çocuk oyunlarına ayıracak vaktim yok" diye yeniden kızdı...

Çocuk "param vardı, ama yeterince yoktu" dedi ve yüzünde mahçup bir gülücükle paraları babasına uzattı...Adam şaşırarak bakıyordu ki çocuk "işte 20 Lira...Şimdi 1 saatini alabilir miyim babacım?" dedi!!!

**********

Küçük çocuğu olan, onun hatırı için çocuklaşsın...
Hz.MUHAMMED (s.a.v)

28 yorum:

Nil dedi ki...

bu hikayeyi ne zaman okusam çok duygulanıyorum.çocuk gözüyle bakamıyorum olaya çoğu zaman. :(

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

büyük olmak böyle birşey galiba NİLHANcım...çocuk gözlerin kapanması...çoğumuzda olduğu gibi :(

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Çocuklarına zamanında doğru dürüst günlük bir saatini bile ayıramayan anne ve babaların; çocukları büyüdüğün de onların sorunlarını çözmeye ayıracakları koca bir gün yetmeyecektir!..

Bu anekdotlu öğretici bloğunuz, günümüz anne ve babaları için çok isabetli olmuş.

Selam ve dualarımla.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aslında Peygamber Efendimizin bu konuyla ilgili bütün hadislerini buraya aktarmak isterdim RECEP BEY...keşke biz büyükler çocuklar konusunda da O'nun işaret ettiği noktalara göre hareket etsek herşey yerli yerinde olurdu...

ziyaretiniz ve yorumunuz içn çok teşekkür ediyorum
dua ile...

Yasemin dedi ki...

yine güzel bir hikaye Aynurcuğum ve Kartallar yine harika :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ve yine mutluluk YASEMİNcim...çok teşekkür ederim :)
sevgiyle...

VuslaT dedi ki...

Aynurcum, yıllarca çok çalıştım.Yoğun çalıştım. Evde olduğum zamanlarda ise ev işleri vs.hep az zaman ayırdım kuzularıma.Ve her zaman çok gerilere dönmek isterim 20 lira ile bir saatimi satın almasın kuzularım ben onlara saatler saatler ve saatler hediye edebileyim diye.
Tekrar okumak burdu beni ama genede paylaştığın için sağol.

dayatmalarda kayboluş dedi ki...

alınacak ders çok büyük bu küçük adamdan.. teşekkürler paylaştığın için..

Uğur Böceği dedi ki...

Aslımda herşeyin başı hoşgörü,tebessüm,sabır ve özlem...Şanslıki baba az söyledi miktarı:)

BALLI LOKMAM dedi ki...

gözlerim dolu dolu okuyorum her seferinde bu hikayeyi, acaba çalışıyoruz diye gerçekten ihmalmi ediyoruz çocuklarımızı....

Unknown dedi ki...

yine ders alınacak bir hikaye...güzel paylaşımlar için teşekkürler halacığım...sevgiler...

Unknown dedi ki...

çocuklarla zaman geçirmek, oynamak çok güzel ama ben onların enerjisine yetişemiyorum. yeğenim evde hepimizi elden geçiriyor ve hala enerjisi bitmiyor :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

özellikle çalışan annelerin yaşadıkları sıkıntıları arkadaşlarımdan dolayı çok iyi biliyorum VUSLATcım...hergün ağlayarak işe gelenler olurdu
keşke herkesin imkanı olsa da yavrularının her daim başında bulunsa...onların her türlü anlarına şahit olsa

ben de okurken çocuğun ne hissettiğini düşünerek çok buruldum
sen de sağol canım...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

herşeyin başı sevgiyi hissetmek ve hissettirebilmek bence YASEMİNim...bunu başardıktan sonra dışa yansıması tebessüm, hoşgörü ve sabır şeklinde kendini gösterir zaten

günaydın canım :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

BALLI LOKMAM;
ihmal etmek değil de fazla vakit geçirememek diyelim anneler için...yoksa hepiniz bir saniye bile ayrılmazsınız yavrularınızın yanlarından tahmin ederim

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben de teşekkür ederim ARZUcum
sevgiyle...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

DAYATILANLA YAŞAMAK;
aslında en güzel dersleri herzaman bu küçük adamlar veriyor da...anlayana tabi

ben de teşekkür ederim
günaydın :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

haklısın YEKTAcım...onların enerjisine yetişilmez
çünkü yorulmak kelimesi yok onlarda :)
Yavru Kartallar benim de haşatımı çıkarıyorlar...ama dünyanın herşeyine de değiyor bence...

Esra dedi ki...

Baba da ne gaddarmış yahu :(
bu şekilde olmasa da çoğumuz benzer şeyler yaşatıyoruz aslında çocuklarımıza.
Geçenlerde 'işe gitmezsem sana oyuncak alamam' diyen arkadaşımın çocuğundan aldığı cevap 'olsun, oyuncak istemiyorum, seni istiyorum' olmuş :(
son söz tam yerine oturmuş, yorgunluk olmamalı hiç bahane, çocukla çocuk olmalı ille.
yine çok güzel paylaşım Aynurcum,
sevgiler

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

genel olarak babaların anneler gibi olmadığı kesin ESRAcım...

arkadaşının yaşadığı da bu hikayedekiyle aynı aslında...ah çocuklar, insanı nasıl da etkiliyor böyle

Peygamber Efendimizin bu sözü "çocukla çocuk olma" diyenlere en güzel cevap aslında

çok teşekkür ederim canım
sevgiyle...

cecil dedi ki...

içinde çocuk ve babanın olduğu bu tarz hikayleri okurken resmen o hikayenin içine girip odamı gebertmek istiyorum evet gebertmek!
öldürmek değil bakın!gebertmek!

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

insan öfkesine hakim olamıyor haklı olarak SEÇİLcim...nasıl olur da karşılığında hiçbir şey ödenmeyen sevgi, ilgi hem de bir çocuktan esirgenir diyor insan...yani ben çocuklarla ilgili bu tür herşeyde böyle diyorum

çay ve simit dedi ki...

durmak ve düşünmek lazım ki kaçmasın hayat...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

değil mi ama ÇAYveSİMİTim...durmak, düşünmek ve yapılması gerekenleri yapmak...

günaydınnn :)

Uğur Böceği dedi ki...

Günaydın Ablaların en güzeli...En mükemmeli,en süper yazı yazan ve paylaşanı,hayatımın en güzel dostu... En mükemmel gün senin olsun:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

amanın amanın ne desem, ne etsem, nerelere gitsem ben :)

nasıl güzel bir günaydın mesajı bu böyle :)

çooook teşekkür ederim kuzum benim...hepimizin ve tüm sevdiklerimizin olsun canımıniçi
öperim seni çokça :)

İkiz Annesi dedi ki...

Çok severim ben bu hikayeyi her okuduğumda da gözlerim dolar keşke hiç aklımızdan çıkarmasak:((

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

özellikle çocukla ilgili hikayelerde ben de öyle oluyorum AYLİNim
halbuki ne kadar kolay onların sevgisini kazanmak, gönlünü almak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...