10 Şubat 2012 Cuma

Blog Etkinliği için Değil...

 Ama bizim evde de sürekli bir etkinlik var...Çoğu evde olduğu gibi :)



Yaz aylarında başlayan etkinliğimiz her sene düzenli olarak yapılmasına rağmen bende bir sıkıntı oluşturur niyeyse :) Evet anlaşıldığı üzere kış hazırlıkları içerisinde yapılan sebzelerin kurutma işleminden bahsediyorum...Bunların içinde en sevdiğim de biber ve patlıcan tabi ki...

Ben bu konuda öyle böyle açgözlü değilim :) Annem "kızım yeter artık, ordu mu doyurcan" dedikçe ben "olsun anne olsun...Bak kış ortasında biterse o zaman ben de senin başının etini yerim..." derim...Ama her yıl bu böyle :)

Ispanak, pırasa, karnabahar gibi kış sebzeleri tamam da neredeyse kışın sadece bunu yiyerek besleniyorum diyebilirim...Hazırlanması ise çoğumuzun bildiği gibi çok pratik...

İstediğin miktarda biber ve patlıcan kurularını alıyorsun...Bir tencereye biraz su koyup yumuşayıncaya kadar haşlıyorsun...Sonra yıkayıp süzüyor, bir tavada bir miktar yağ ve bir miktar salça ile şöyle bir çeviriyorsun...Üzerine ise olmazsa olmaz sarımsaklı yoğurt döküyorsun...İşte bu kadar...Sabah, öğle, akşam...İlaç niyetine istediğin her öğün yiyorsun...Gerçi ben sarımsak olması nedeniyle sadece haftasonları mideye indiriyorum :)

Ayrıca çatal falan kullanmaya da gerek yok...Bir lokma ekmeği alıp, ellerinle bandıra bandıra yiyeceksin...Yani ben öyle yapıyorum...Ha bu arada bizim eve tatlı biber girmez söyleyim...Dikkat! Yakar :)

58 yorum:

cecil dedi ki...

ben acıya bayılırım ..
bi de sebze kurularına ..
ohh mis harikalar..
kaloriside yoktur bunlarr tam benlik:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

tamam o halde senin için yapılacak mönüde birinci sırada bu kurular olacak
bir de kurutulmuş taze fasulye kavurması bol baharatlı...oh
birlikte dalarız :)

nilerk dedi ki...

bence kızartmadan çok daha güzel oluyor bu kurular.Zaten sarımsaklı yoğurtlu her şeye bayılırım ya o da başka :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben de taze sebzelerin kızartmasından çok bunu seviyorum NİLERKcim...ve dediğin gibi sarımsak neye yakışmıyor ki :)

pınar dedi ki...

Aynur;
ben bayılırım bu yemeğe.Hiii canım çekti vallahi:)

Ecehan dedi ki...

Feci canım çekti;-) Ellerinize sağlık.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bu geçen haftasonu yaptığımdı DOMATESSUYUm...ama bu haftasonu da olacak...hadi gel bize

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aslında bu tarafımdan bile bile yapılmış bir hata ECEHANcım...can çektirmek için değil, fikir olsun diye idi :)
dedim ya bile bile işte
özür dilerim...

Esra dedi ki...

Ama Aynurcum bu da yapılmaz ki, fotoğrafları koymasaydın bari :)
Ben de bayılırım kuru sebzelere, hele annem bi kuru biber patlican dolması yapar, tanımam o yemeğin üstüne.
Afiyet olsun canım size de..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

haklısın ESRAcım...kötüyüm ben kötüyüm
aslında o dolmalardan da koycaktım da bak yine insaflı davrandım :))

gel beraber olsun...afiyetle yiyelim canım
vallahi bak...

Yasemin dedi ki...

nefis görünüyor Aynurcuğum
evet benim için fikir oldu epeydir yapmıyordum sağolasın :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

oh nihayet amacıma uygun olduğunu hissettiren bir yorum geldi YASEMİNcim :))
sen de sağol...afiyetler olsun :)

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok iştah açıcı görünüyorlar...Bende yazın çokça kuruturum görenlere çok gelir ama kış boyu severek tüketiriz,ekmeğimizi bandıra bandıra:))Sevgiler:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

yan apartmanda meraklı bir komşu var o da her sene bizi bunaltır...yok ne yapacaksınız, yok fazla değil mi diye :)
annem neredeyse gizli gizli geceleri kurutuyor :)))
kuru sebze gibisi var mı değil mi BİRİNCİm...

Leylak Dalı dedi ki...

Oy benim de canım çok çekti. İyi ki hamile değilmişim:P Çok severim çok ama bu memlekette kurumuyor rutubetten birşey.
Afiyetler olsun, benim yerime de ye:))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

hah işte LEYLAK DALI Örtmenim...bundan korktuğum için böyle şeyler yayınlamıyorum ama ikidir yapıyorum bunu...bir iki birşey daha var onları da yayınlıycam ama...of :)

ben sana göndereyim burdan hemen...hadi gönder adresini bana aaaa ne olacak ki...hemen yapar yersin olmaz mı?

Unknown dedi ki...

Aynı odadayken ne yerdik öğlenleri Allahım nasıl burnuma geldi kokusu tadı yaktın beniiiiiii :)

Leylak Dalı dedi ki...

Sağol canım, şaka yapıyorum ben. Çok severim ama yazın Ankara'ya geldiğimde buluşalım o zaman yiyelim. Göndermiş kadar oldun sağolasın. Ayrıca şuraya iki yemek resmi koymakla kimsenin bebeği düşmez merak etme, o zaman yemek blogları hapı yutar. Sen devam et yayınlamaya:))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

değil mi FUNDAm yaa...tamam o zaman şöyle yapıyoruz: sen pazartesi öğlen buraya geliyorsun ve yine aynı tadı birlikte alıyoruz tamam mı?

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

buluşalım tabi ÖRTMENİM ya...ah nasıl keyif alırım hazırlamaktan, birlikte yemekten...inşaAllah diyorum

sahi yemek blogları var ya değil mi...onlar düşünsün :))

zeynep dedi ki...

Bir arkadaşımda yemiştim acayip lezzetliydi , olsa da yesek şimdi...

Eline sağlık , afiyet olsun , sevgiler.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Bizim evde de bu etkinlikler eksik olmaz kardeşim, kolay gelsin.
Dostlukla...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

evet ZEYNEPcim güzel bir lezzet gerçekten...keşke birlikte yesek :)
sağol canım...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

boğaz sorunu hepimizin sorunu değil mi MEHMET BEY :)
çok teşekkür ediyorum sağolun...
dostlukla...

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Patlıcan kurusunun kokusu buraya kadar geliyor mu ne :) ikisinide çok severim ve banada yazın yapılırken hep yetmeyecek gibi gelir :)
Ellerine sağlık ablacım.

Unknown dedi ki...

Dukan diyetini 5 güdür bozmadan (yehhuu) sürdüren birisi olarak "ne pişirsem" diye düşünüp duruyordum. İmdadıma yetiştin Aynurcum. Çok da nefis görünüyorlar eline sağlık...

VuslaT dedi ki...

Aynurcum, hani bende güzel bir kız vardıya o patlıcanlardan bende acı biberlerden birer porsiyon paket alabilirmiyiz.Aşırı severiz. masanda yer kalmayacak az sonra bes belli 317 kişi sıraya girmiş gibi...
ellerine sağlık.

özge dedi ki...

bende bayılırım bu biber kurularına canım çekti şimdi söyliyimde anneme yarın akşama pişirelim bizde :P

Emine dedi ki...

ellerine sağlık Aynurcum on parmakta on marifet maşallah :)

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar Küçük Hala,

Aynı toprağın ve aynı kültürün insanları olunca paylaşılan değerin değerini bir kat daha artıyor ve paylaşmanın tadını acı biberin verdiği acılık daha bir tatlandırıyor.

Elinize, emeğinize ve toprağınıza sağlık ve mutluluklar dilerim.

Selam ve dualarımla.

Adsız dedi ki...

:))

süper görünüyo, sabah sabah böle kalakaldım ekranda, ellerine sağlık :)

cecilime not: hee hee hiç kalorisi yok, yağda pişiyo ama :)

reyhane dedi ki...

Tam benlik bunlar yahu! Ben de bandırırdım olsaydı:)

elma kurdu dedi ki...

ellerine sağlık bende pek severim ama kurutmak için uygun ortam gerek :(

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

sevilmeyecek gibi değil ki MİNNAKım...ben de dediğim gibi işte öyle böyle açgözlü değilim bu konuda :))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

kutluyorum seni EHLİKEYFim...ama dikkat et bu diyet sadece proteine dayalı olarak yapıldığı için zararı da olabiliyormuş diye okumuştum...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

kutluyorum seni EHLİKEYFim...ama dikkat et bu diyet sadece proteine dayalı olarak yapıldığı için zararı da olabiliyormuş diye okumuştum...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ne demek VUSLATcım...isteyin yeter ki...hepimize yeter
hele o güzel kız için ayrıca yaparım ben :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

anneler yaparsa daha güzel olur değil mi...afiyet olsun ÖZGEcim :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

yok be EMİNEcim...marifet nerdeee...hele böyle yemek bloglarını görünce :)

sağol canım...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ne kadar güzel söylediniz RECEP BEY...aynı kültür, aynı toprak
ve aynı dili konuşmak...var mı bundan daha tatlısı

çok teşekkür ediyorum
dua ile...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

sana da ayrıca yaparım SUveBEYAZım...tamam Seçil için yaparken de azıcık yağ eklerim
herşey hallolur :))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

sana da ayrıca yaparım SUveBEYAZım...tamam Seçil için yaparken de azıcık yağ eklerim
herşey hallolur :))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

zaten yemeğin tadı bandıra bandıra yerken ortaya çıkıyor REYHANcım...hani bazen diyorum neden yapmışlar bu çatalı bıçağı diye :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

tamam ELMAKURDUm...bu yaz senin için de kuruturum ben...zevkle...

cecil dedi ki...

suvebeyaz hanım .. valla inceciksin diye konuşup durma oradan
getirtme beni ankaraya ..
ne varmış yağında çok yağlı değilki bi kere foşura foşura kızartma değilya :)
bak gece gece acıktım aynur ah..
:))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

:)))
bence SuveBeyaz Hanım hepsi kendine kalsın diye öyle söylüyor SEÇİLcim
he bak doğru dedin öyle foşura foşura kızartma değil ya :)))
sen yine de bu saatte birşey yeme bence :)

Unknown dedi ki...

gece gece istahımı kabartan güzel göruntuler:))Ellernize saglık

Adsız dedi ki...

:)))))
aynurcum süper çözüm:)

ahhh çık gel işte diye yapıyorum cecilim:)

Adsız dedi ki...

kızartmanın rresmini gördüm canım çekti:) yarın bende yapıcambol acılı:)bende bu kuruyu yapıcam diye başıma ne kazalr geldi:)pazardan patlıcanlarımı almış yuruyordum evime doğru hayalim eve gittiğimde onları soyup,ipe dizip,asmakdı..tam pazarın çıkışında çok şiddetli esen rüzgar birden pazar şemsiyesini yerinden fırlatıp şemsiyenin demirinin kafama düşmesiyle elimdeki patlıcanlar yerlere döküldü..kafamın kanadığını faretmeden yerden patlıcanları toplamaya çalışıyordum:):)butun herks başıma toplandı soluğu hastanede aldım ama patlıcanlarımda yanımda 1gün hastanede kaldım...ama bunca olaya rağmen patlıcanı kurutmakdan asla vazgeçmedim onun için patlıcan kurusunun tadını ve acısını benden iyi kimse bilemez:):):) ablan öznur:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

teşekkür ederim MERVEcim...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben aradan çekildim SUveBEYAZım :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

yorumunu İlknur'la beraber öyle kahkahalar atarak okuduk ki ABLA :)))
hani ne büyük bir badire atlattığını biliyorum ama valla anlatış şeklinden bu gülmeler
öperim seni çokça...

Adsız dedi ki...

Şapırt harika görünüyorlar...

Çay ve simit

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

çay ve simit ikilisi gibi kuru patlıcan ve biber ikilisi...tam şapırdamalık ÇAYveSİMİTim :)

Unknown dedi ki...

kuru biber, patlıcan dolma of of hepside çok güzel oluyor

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

hem de nasıl YEKTAcım...hani yeme de yanında yat cinsinden değil mi :)

Uğur Böceği dedi ki...

Off...Çok güzel gözüküyor...Ben bunlardan mahrum kaldım ama:( Şuan okadar açımki yapılırmı bu bana Ablacım:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bu saat oldu ama demek halâ çalışıyorsun UĞURum BÖCEĞİm YASEMİNim...ben telafi ederim senin için kuzum, üzülme sen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...