23 Kasım 2011 Çarşamba

Hayati...

Tamam herşey için çok gerekli ve vazgeçilmez bir madde olduğunu biliyorum...Canlıların yaşaması için hayati bir öneme sahip olduğunu da...ve bu nedenle biyologların suya "yaşam sıvısı" dediğini de biliyorum...



Bildiğim şu üç önemli bilgi bile bana hergün su içmem için gerekli itici gücü yapmıyor...Yapmıyor işte...Hani bardak bardak olmasa da gün içerisinde hiç olmazsa yudum yudum içeyim diye dikiyorum gözümün önüne 1,5 litrelik şişeyi...ama yok...Gördüğüm halde bile yönümü öte tarafa çeviriyorum :)

O sıcak yaz günlerinde şöyle kana kana içtiğim bir iki gün haricinde hiç sulu günüm olmuyor benim...olamıyor...Halbuki nasıl da özeniyorum suyu öyle içenlere...Hele içerken gırtlaktan gelen gurk gurk sesleri var ya...o bile hoşuma gidiyor :)

Hayat memat meselesi bu diyerek kendimi öyle zorluyorum, öyle zorluyorum ki bu kez de midem bulanıyor...Hatta boğazıma duruyor..."hadi canım, su boğaza durur mu" demeyin...Vallahi boğazıma duruyor...O yudumu gönderene kadar da sanırsın bir kaşık suda boğuluyorum :)

Hadi diyorum hiç olmazsa güzellik için zorlayayım kendimi...Daha da ilerleyen yaşlarda kimse buruş buruş olmak istemez değil mi :)...Ama bu bile en ufak bir etkilenme yapmıyor bende...Nafile...Kesinlikle anladım ki su içme özürlüyüm ben...Artık böyle diyorum kendime...

Gerçi kendimce mantıklı bir açıklamasını da buldum ben bu durumun...Galiba ben su ihtiyacımı deri altından alarak karşılıyorum...Hergün uzun saatler duş altında kalarak :) Vücut için gerekli olan su miktarını böyle alıyor ve tüm hücrelerime gönderiyorum diye düşünüyorum :)

Ne yani olamaz mı? İlla ağız yoluyla alınacak diye bir kural mı var? Benim vücudum kendi kendine böyle bir sistem geliştirmiş olamaz mı :)

Hadi sorularıma "evet, aslında olabilir..." diye bir cevap verin de rahatlayayım...Hadi ama...Gerçi "hayır, böyle birşey olamaz..." deseniz de yapacak birşey yok...Halâ su içemiyorum ben :(

Yaşam Sıvısı hakkında detaylı bilgi için buyrunuz...

51 yorum:

pınar dedi ki...

Bu konuya başka bir gün değinseydin olamaz mıydı peki.?
Hafta sonu su şu işe yarar,tahıllar bu işe yarar diye ...gevredik..

sU İyidir iyi.Kargaların sesi güzelleşir.
Karga demek karga:))

öptüm yanaklarından.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

valla DOMATESSUYUm ne desem bilemedim şimdi :))
ama ben kargaları da seviyorum bak inan :)
e sonuçta kuş değil mi onlar da :)

ben de öperim seni

Yasemin dedi ki...

senin tam aksine ben de suyu her defasında o kana kana içenlerdenim Aynurcuğum üstelik gurk gurk sesleri çıkararak :))
ama senin durumunu da anlayabiliyorum kardeşim de tıpkı senin gibi
deri altı konusu doğru olabilir diye düşünüyorum :)
sen su içmeden böyle güzel görünüyorken su içsen nasıl olurdun acaba diye sormak isterim 23+2 görünümdesin inan
böyle yazılarını da seni de seviyorum

Unknown dedi ki...

su içme özürlüğüm kesinlikle, günde iki üç bardak su içiyorum bazen içmiyorum bile :(

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

YASEMİİİİİİİİNN :)
tamam su ile ilgili kısımları geçelim
sen benle ilgili kısımları bir daha söyle :)))))))))

öperim seni
severim seni
kucaklarım seni

23+2 haaa, yok artık...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ah YEKTAcım...ben o kadar içsem litrelerce içmiş kabul edecem kendimi
günlerce içmediğim oluyor, nasıl oluyorsa anlamıyorum...

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Ben de sizin gibi su içme özürlüyüm. Kusuruma bakmayın ama suya böyle yan bakanlar için ben bu tabiri kullanıyorum.

Benim suya yan bakmamın bir sebebi de 11 yaşında geçirdiğim albümin (bir çeşit böbrek hastalığı) hastalığı sebebiyledir.

Hele bazı günler var ki, bir yudum bile su içmiyorum. Bu vücudumu için çok kötü bir durum.

Suyun hayatiyetiyle ilgili paylaşımınız için teşekkürler, en azından suyu hatırlattınız ve bir bardak ta olsa bugün su içmeme vesile oldunuz.

Selam ve dualarımla.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

halâ masamdaki su bana, ben de ona bakıyorum RECEP BEY :) ve ben halâ içmeyi düşünmüyorum :)

anladığım kadarıyla rahatsızlığınız devam etmiyor...aman etmesin de inşaAllah

kendim için üzülüyorum ama bugünlük sizi kurtardım gibi değil mi :)
şaka bir yana ama ne kadar hata ettiğim(iz)in farkındayım...özrümü devam ettirmemek için elimden geleni yapmaya çalışıyorum

ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ediyor, Öğretmenler Gününüzü kutluyorum

dua ile...

Adsız dedi ki...

öğretmenler günü yarın

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ADSIZ BEY/HANIM;
evet biliyorum yarın :))

Adsız dedi ki...

hani kutlama yaptığınızı görünce acaba tarihleri mi şaşırdınız dedim :))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

yok şaşırmadım :)
Recep Bey kendi bloğunda bugünden Öğretmenler Günü kutlama yazısını yayınladı...burada da görünce kendisini kutlayım dedim :)))

umarım açıklama yeterli olmuştur ADSIZ (?) :)

cecil dedi ki...

:))) cildin kurumasın diye süpersin evvett..
ama organlara lıkır lıkır olanından içmek gerek Aynurum :)
şimdi ben bir böbrek ameliyatı geçirmiş biri olaraktan ,tüm günü o,5 pet lerle geçiren biriyim onlarda en az 5 adet içiyorum,ki bitki çaylarımda yanında var hani,adaçayı yeşil çay muhakkak yoksa eksik bir yanım ,bi süre inat edersen inan oluyor istiyor bünyen..(he bu arada bende su dan kolay kolay çıkmam :) )ama bak buna rağmen suyun kaldırma kuvvetiyle gökyüzüne erişemiyorum :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

çok geçmiş olsun SEÇİLcim...
boğulma tehlikeleri atlatsam da deniyorum inatla :)

ben de suyun kaldırma kuvvetiyle gökyüzüne erişemiyorum ama bu gidişle indirme kuvvetiyle boylayacam bir yerleri korkarım :)

Uğur Böceği dedi ki...

Ama Aynur Abla:) Hani su dalgalanması olmamış... Kendin mi yapmadın? Zorla güzellik olmuyor su konusun da:) Su içmesen de çok güzelsin ablacım... Sen alıyosun kesin uzun duşlarınla:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

sabah yayınlayayım diye açtım baktım ki foto görünmüyor YASEMİNim
sonra tekrar uğraştım, o site kapandı mı ne olduysa artık olmadı
bu arada taslakta oynarken sildim mi bir güzel bütün yazıyı...haydiiiii :)
foto da su dalgası olmadı ama beni düşün artık :)))
sil baştan tekrar yazdım...

bu güzel sözden sonra sana birşey ikram ederim artık :)))

öykü dedi ki...

su ıyıdır
su hayattır

gunde bı lt su saglıktır:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bilmem mi ÖYKÜm...bilirim de
uygular mıyım...yokkk
deri altı konusunu tuttum ben :)))
slogan belli "su sağlıktır"

elma kurdu dedi ki...

aynurcum yine bir ortak nokta :)) bende içemiyorum ya hu :) arkadaşlar 2 litre su içiyolar . ben ancak sıcak ya da ılık olursa içebiliyorum. çay çok içerdim önceden ondan derlerdi. şimdi çay da içmiyorum ama nafile.

yüreğimdeki yağmurlar dedi ki...

Bu konuda yalnız değilsin Aynurcum su yerine ne versen içebiliyorumda su gitmiyor boğazımdan. Ama çözümü buldum sonunda bardağa bir iki damla limon suyu yada sevdiğim bir meyve portakalda olabilir damlatıyorum 2 litreye cıkardım sonunda dene bence.
Sevgiler

Hamiyet Akan dedi ki...

Neden olmasın diyeyim ve sizi rahatlatayım :)

Mutlu geceler diliyorum.
Sevgi ve muhabbetle kalın.

Puzzle. dedi ki...

Kış günleri biraz zor oluyor belkide mevsimsel mi ne su içmelerimiz :( yazın fazlasıyla suyu kana kana içiyoruz çok şükür, ama kışın su içmek o kadar aklıma düşmüyor

İkiz Annesi dedi ki...

Aynı özürden bende de var Aynurum belki bir bardak ama çok fazla çay içiyorum o da sıvı nasıl olsa di mi:))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

2 lt benim neredeyse 1 aylık su tüketimim ELMAKURDUm
günlük tüketsem herhalde cildim gerim gerim gerilirdi :))))))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben de sırf su içebileyim diye öncesinde çikolata falan yiyorum iyi mi :)))
yeter ki su içebileyim...kesinlikle denerim, çok iyi fikir DİLEKcim...
teşekkür ederimmmmm

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bu şık davranışınız için teşekkür ederim HAMİYET HANIMcım :)
rahatladım mı peki...hayırrrrr
:)))))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

işte benim de yazın bir iki bardak içtiğim oluyordu PUZZLE...senin de dediğin gibi kışın aklıma bile gelmiyor bu harika sıvı :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

hani her konuda konuşan uzmanlar var ya AYLİNcim onlar öyle demiyo yaa...
çay olmaz diyo, meyvesuyu olmaz diyo, ille de su olacak diyo :)
onun yerini hiçbir şey tutamaz ve alamaz diyo :)

nolcak bizim halimiz:)

Uğur Böceği dedi ki...

Tost tost:)Her çeşidi kabulümdür:)Melemen de olsa hayır demem:) Bilmezmiyim o hallerini...Yakının da yören de fazla dolaşılmadığını:) Ama senin her halin yine de çok güzel:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

UĞURum BÖCEĞİm YASEMİNim hiçbir fırsatı kaçırmaz mısın sen yaaa...önce aa ne demek falan der insan :)))

bak yine vurdun beni canevimden :)
iyi tamam her ikisi de kabulümdür...zevkle yapılır tarafımdan ve afiyetle yenir tarafından :)))

hayat izlerim dedi ki...

Aynur'cum; havalar soğudğundan beri ben de su içemez oldum eskisi gibi neden acaba?

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

belki de yaz günlerindeki gibi su kaybı olmadığından olabilir ÖZLEMcim...hani terleme falan olmuyor ya o bakımdan dedim

gerçi benim için yaz-kış farketmiyor su içme konusu...dedim ya ben su içme özürlüyüm diye :))

ama ısrarla ve inatla deniyorum içebilmek için :)

otuzundansonra dedi ki...

ben içerim hemde fazlasıyla,böbrek operasyonundan sonra hiç aksatmıyorum,tavsye ederim

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

OTUZUNDANSONRA;
çok geçmiş olsun arkadaşım

aksatılacak bir konu değil bilirim...lakin ben uygulama konusunda sıkıntılıyım işte
daha olmadı damar yoluyla alacam :)))

cerenim.com dedi ki...

hemen kocaman bir bardak su ictimmmm

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

oh afiyet olsun CERENİM...ben de bir yudumcuk alıverdim şifa niyetine :))

halletcem halletcem inşaAllah

sevgiyle...

Unknown dedi ki...

Aynurum ne o kana kana içenlerdenim.Bardağımla ve çantamda pet şişe suyumla dolaşıyorum.Hep ağzım kurur ve hep susuz gibiyimdir.Ama cildime faydası var mı diye sorsan.Cevabım "hayır " olacaktır.Aksine kup kuru cildim var , hele yanaklarım ve dudaklarımın kenarları ,pul pul dökülür kuruluktan ve diken gibi batar.Nemlendirici banyosu yaparım işe yaramaz kış aylarında...
Su dahi içten cilt açısından bakınca kişiye göre değişiyor galiba....
Su ihtiyacını diğer yolalrdan karşılıyorsundur mutlaka ...Denge var ki ortaya sıkıntı çıkmıyor canım benim.İnşallah da çıkmaz..
Öpüyorum yüreği sevgi dolu halayı :)))))

Unknown dedi ki...

aynurcum ne kadar benziyormuş metabolizmalarımız, bende suyu çok zor içerim, susamam hiç... dr.ların 'çok su içmek bilindiği gibi yararlı değil, bilakis, çok zararlı' diyeceği günü bekliyorum inatla :)

özlemnitta dedi ki...

Kış günlerinde bende az su içiyorum diye düşünmeme sebep oldunuz şimdi.Kalkıp kendime bir bardak su doldurup içmeliyim,dedirttiniz sonra da:)))Ben gidip içeyim en iyisi,sevgiler:))))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bak nasıl imrendim şimdi sana İLKNURum kana kana içmen konusunda:)
hele bir de gurk gurk sesleri çıkarıyorsan tamamdır :)

senin de dediğin gibi kişiye göre değişiyor herhalde çünkü hiç su içmeyen biri olarak ciltle ilgili problem yaşamıyorum şükür...de iç organlar açısından durum nasıl bilemiycem :)

ben de seni öpüyor, sevgiyle kucaklıyorum...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben de şu dakika itibariyle bekleyenler arasında katılıyorum AYSUNcum...her ne kadar boşa beklediğimizi bilsek de olsun birgün, kimbilir :))

sevgiler canım...Prenses Duru'yu öpüyorum

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Hoşgeldin Sevgili ÖZLEM (Sihirli Günce)...

bu yazıyı okuyan bütün arkadaşlarımın su içmesine vesile oldum da ben gözümün önünde duran suya halâ öylece bakıyorum inanır mısın :))
sana da afiyet olsun...yarasın :)

ziyaretin için teşekkür ediyor, herzaman bekliyorum

sevgiyle...

Lütfi Mutluer dedi ki...

Deri den tek su alan canlı çöldeki bir kertenkele türüydü böyle mümkün olacağını sanmıyorum. Ancak gün içerisinde yediğimiz içtiğimiz her şeyin içerisinde su olduğu için suya o kadar da ihtiyaç duymamamız gayet normal.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

LTFMTLR;
:))))))
ziyaretiniz ve bilgilendirme için teşekkür ederim :))))

olsada yesek suzan dedi ki...

merhaba, ben yazmış gibi hissettim bu yazıyı bende bir su içme özürlüsüyüm ne kadar zorlasam da günde 1-2 bardaktan fazka içemiyorum ama içmem gerektiğini biliyorum, ne olacak halim bilmiyorum sevgiler...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ben de tıpkı senin gibi ne yapmam gerektiğini biliyorum ama ne olacak bu halim diyorum SUZANcım

hoşgeldin :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

HALİL;
:)

Lütfi Mutluer dedi ki...

Ne demek, rica ederim :))))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

gördüğün gibi suyu bulandırmadan dalgalandırdım YASEMİNcim :))

Uğur Böceği dedi ki...

Ellerine sağlık güzeller güzeli ablam benim:) Daha da güzel olmuş:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bu sayede de bir bardak su içtim şükür :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...