19 Eylül 2011 Pazartesi

Haftasonunun İcmali...Haftabaşının Günceli...

Tatil dönüşü el kol kalkmaz bir vaziyette olunca eve de hiç el atmamıştım iki haftadır. Annem de ben de huzursuz oluruz öyle rutin aralıklarla temizlik yapmadığımız zaman...Haydi bakalım geçen hafta kendini akladın pakladın bu hafta da yaşadığın yuvan için aynı şeyi yap dedim ve Cumartesi sabah halıları yıkamaya gönderip dip köşe bir güzel temizlik yaptım.


Yapmasına daaa...Mini bir iş girişimi nedeniyle üç yıl gibi kısa bir süre geçici ikamet değişikliği yaparak Ankara'dan ayrılan en büyüğümüz, babamızdan sonra yerine koyup köşesine oturttuğumuz Sevgili Abimizin geçen hafta tekrar aynı semtte yakınımızda bir yere taşınmasıyla annemin aklına dank etti ve "Abin içli çöreği çok sever...Hadi ara da öğleden sonra gelsinler yapayım...Yusuf'la Gelincik de gelsin...Yavru Kartallar olmadan ortam olmaz bizde...Oldu mu tam olsun onlar da gelsin" dedi ve bir anda evimiz bayram yerine döndü.

Ah be annem...Oğulcuğun için yapacağın çörekli, gözlemeli hoşgeldin karşılamanı benim temizlikten önce yapaydın ya ne vardı... :)


Annem diye söylemiyorum ama en iyi yaptığı şeyler listesinde en üst sırayı alır içli çörek...Ispanaklı, patlıcanlı, domatesli, soğanlı...Hatta isteyene yumurtalı ya da şekerli...O kadar yani :)

İçine bolca sevgisini katıp kendi yoğurduğu hamuruyla herşeyi kendi hazırlar, kendi pişirir...Bize ise her zamanki gibi sadece afiyetle yemek kalır :)

Pişirilen çörekler, içilen çaylar kahveler, yenilen kuruyemişler dondurmalar derken, üstüne bir de Yaradana kurban Yavru Kartallar'ın el atmadığı ayak basmadığı hiçbir köşe kalmayınca ev eskisinden daha beter oldu...Kısaca dandini diyeyim ben o görüntüye :)


Bir önceki günün bünyeye zarar o çok hareketliliğinden dolayı yorgun olan bedenim haydi Bismillah diyerek Pazar günü tekrar koyuldu temizliğin dibine dibine vurmaya...Yine el değmedik yer bırakmadan hem de :)

Akşam olunca arkadaş oğlunun ilk mürüvvetini görme eğlencesine katıldım ki halay bile çektim yorgunluk falan dinlemeden...Ne demişler "düğüne giden oynar" değil mi :)


Haftasonum özet olarak böyle geçerken haftabaşının gündemindeki iki konuya da değinmeden geçmeyim diyorum...

Malum mini mini küçükler, çalışkan büyükler 2011-2012 eğitim ve öğretim yılının ilk gününü yaşıyor bugün. Hayırlı ve uğurlu olmasını, hepsinin hedeflerindeki güzelliklere ulaşmalarını diliyor, umuyorum.

ve diğer konu ise yine Ulus Meydanı'nda yapılan törenden anladığım, öğrendiğim ya da hatırladığım diyelim daha doğru olur...Gaziler Günü...

Bugünlerimizi böyle rahat, refah ve ferah içinde yaşamamız için canlarını ortaya koyan, ülkemizin sessiz kahramanları şehitlerimizi rahmetle, gazilerimizi de saygıyla anıyorum...

30 yorum:

Nil dedi ki...

benim aklım o taptaze olan yeşillik tabağında kaldı. onlar nasıl güzel taze soğandır.

ben temizlik yapmaktan nefret ediyorum. hele de nankör olunca yapılan işler. hiç yapasım bile gelmiyor.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

NİLHANcım;
çoğumuzun vazgeçemediği şey galiba yeşillikler

temizlik işi gerçekten nankör ama yapmadan da olmuyor işte :)

Uğur Böceği dedi ki...

Aynur Abla kırkbir kere maaşAllah diyeyim... Nazarım değmesin bu enerjine... O bir şey değil başkalarının nazarı değecek:)Nasıl isterdim cumartesi günü sizde olmayı:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

UĞURum BÖCEĞİm YASEMİNcim;
:))
bir haftasonu da senin için yaparız kuzum lafı mı olur :)

enerji demişken...Yavru Kartallarım var ya işte onlardır bana doping etkisi yapan :)

Unknown dedi ki...

okurken ben yoruldum iyi mi :)
afiyet şeker olsun Tetey in elinden çıkan yenmez mi :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

FUNDAm;
okurken yorulunuyorsa yaparken düşün artık :))
Tetey formunda şükür...ee torun evlat hepsi birarada :)

Yasemin dedi ki...

hepsi bir arada çıktı desene :)
çörekler harika görünüyor ve tavada pişmeye hazırlanan Kartallar da :)
bencede enerji dolusun üstüne bir de akşam düğün ha
ben de tüm gazilerimizin bu gününü kutluyorum

cecil dedi ki...

temizlikten sonra ev hep temiz kalsa keşke dimi:) temizlkik ardına dinlemenmeyi ben pek severim..
resimlere bayıldım :)
o tavada ki güzelliklere ise söz bulamıyorum allahımmmmm sıkıştırırım ben onları mutfakta halası :)
tanrım ayırmasın .. :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

YASEMİNcim;
aynen dediğin gibi oldu :)
bu haftasonu fulltime mesai yaptım ama olsun insan sevdikleriyle olunca gözü hiçbir şey görmüyor
hele de sözkonusu dünya güzellerimse:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

SEÇİLcim;
keşke...dinlenmeye fırsat olunca aynen ben de şöyle uzun oturuş modunda olmayı severim :)
istediğin gibi sıkıştırabilirsin de küçük memnun olurken, büyük biraz mızırdanabilir söyleyim :)

amin canım...

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Ben tatile gitmeden önce yaparim temizligimi kenar köse her yeri sonra tatilden gelince öyle üstünden silerim o kadar pratik oluyo :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

NESLİcim;
benim de annem öyle haftaiçi senin o pratikliğinden yapıyo :)
fakat ben ortalama 15 de bir dip giriyorum :)

Emine dedi ki...

şu ana kadar gördüğüm en şirin ızgara tava :)
yorucu da olsa sevdiklerinle zaman geçirmenin tadı bambaşka..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

EMİNEcim;
onların tadı var yaa yok hiçbir şeyde :)

yapılan herşey sevdiklerimizle anlam buluyor, güzel oluyor

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Minikler büyüdü ve çok da güzeller.
Yani büyüdü diyoruz ama bize öyle geliyor sanırım halen tava içine sığabildiklerine göre:))

İkiz Annesi dedi ki...

Pazar günü bir ben değilmişim demek temizli yapan:)Gözlemeler harika görünüyor ama yakışıklılar daha harika 41 kere maşallah:)
Canım sende çok güzelsin nazar deymesin:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

NUR HANIMcım;
evet dediğiniz gibi halâ mini minnacıklar :))

teşekkür ederim

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

AYLİNcim;
ben hadi es geçeyim yapmayayım bu hafta temizlik desem annem dürter zaten...el mahkum :)

çok teşekkür ederim canım sağol

Nurgül dedi ki...

Büyüklerle yaşamanın avantaj ve dezavantajlarını bende çok yaşarım temizlik sonrası keyifli ama bir o kadar dağınıklı ziyaretleri...
Annenin ellerine sağlık nasıl da güzel görünüyor. Çok merak ediyorum hiç yemedim kim bilir belki bir gün annen bizim içinde yapar...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

NURGÜLcüm;
ne demek hay hay...sen buyur gel bize hem yapalım hem yiyelim...zevkle, keyifle...

Krnc dedi ki...

Okurken çıldırasım geldi:)))
Temizliğe manyaklık derecesinde önem veren ben,böyle bir durumda çıldırırdım sanırım :))))
Ay size Allah güç, kuvvet ,sabır versin:)
Ben de temizliği çok severim ama tam ev temizlenmişken misafirin gelmesine dayanamam:)
Çünkü temiz evime bakmalıyım,öpmeliyim,koklamalıyım o mis gibi deterjan kokusunu:)
gıcır gıcır olmuş fayanslarımı izlemeliyim:)) sonracıma ışıldayan camlarıma bakmalıyım:)))
Ben temiz evi seyretmesini pek severim,yanında da demlenmiş çayın olcak ohhh:)))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

KRNC;
yok artık o kadar da değil :)
sevdiklerim yanımda olsun, her daim gelip gitsinler, isterse ev her dakika hop oturup hop kalksın
onlar dağıtsın ben toplayayım
yorgunluk mu...hayır ben onun adını koydum...mutluluk :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de isterim içli börekten, gece gece canım çekti Aynur'cum :))

Krnc dedi ki...

Hayır ben sevdiklerimi ağırlamayı çok severim,yanlış anlaşılmiyim :))
Sadece temizlik delisi olarak,temiz evimi izlemeyi çok sevdiğimi anlatmak istemiştim:))
Hele sevdiklerim için mutfağa girip nefis mamalar hazırlamak en büyük zevk aldığım şeylerden biridir:)
Yoksa bahsettiğiniz şeyleri çok yaşamış biriyim ve sevdiklerimi güleryüzümle,neşemle,ikramlarımla ağırlamışımdır böyle zamanlarda :)
Dediğiniz gibi adı mutluluk bunun:)

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar Küçük Hala,

Temizlik nasıl olsa yapılır da, bayram her zaman yaşanmaz. Hani bizim yöremize has bir deyiş vardır.

"Gardaş bulunur da, gayda bulunmaz" diye, ağabeyin, yengen ve kartalları bir araya getirmişin, oh ne güzel anneniz tarafından da içli börekler yapılmış, işte bunlar gayda'yı oluşturmuşlar.

Güzel bir paylaşımdı. Saygılarımla.

bırtutamkekik dedi ki...

harika:)sizde benim gibi misafir ve paylaşmaktan hoşlanıyorsunuz:)
kesinlikle bunun adı mutluluktur bencede...
mutluluk tek başına değil paylaştıkça artar değil aynur halamm:))
sağlık ve secdiklerinizle kirletin evinizi...
bende miminiz var tabii kabul buyurmak paşa gönülünüze kalmış:)
yorgunsunuz yaa o bakımdan:)
sıcacık sevgilerimle...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ah ÖZLEMcim;
aslında hata ettim değil mi onu buraya koymakla...bak böyle senin gibi canı çeken olur, hamile olan olur...hay Allah düşüncesizliğime ver bu seferlik
ama yolun buralara düşer de görüşme imkanımız olursa eğer ki çok isterim hemen yaparız annemle ve birlikte yeriz afiyetle, keyifle :)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

KRNC;
sevdiklerimizle çok ve her daim artan mutluluklara o zaman :))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Merhaba RECEP BEY;
ne güzel dediniz...sevdiklerimizle olsun da nasıl olursa olsun değil mi :)

ziyaretiniz için çok teşekkür ediyorum

saygılar...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

AYŞEGÜLcüm;
her türlü güzel paylaşıma varım, her daim :)

çok teşekkür ediyor, mim için hemen geliyorum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...