12 Ağustos 2010 Perşembe

Ne Demeye Hala...

İki seyyah bir şehirden diğerine gidiyormuş. Derken yollarının üstüne taşkın bir dere çıkmış. Tam suyu geçecekler, az ötede korkudan tir tir titreyen yapayalnız ve gencecik bir kadın görmüşler. Adamlardan biri hemen kadının yardımına koşmuş. Onu sırtına alıp suyu aşmış. Sonra kadını derenin öte yakasında yere bırakıp iyi günler dilemiş. Böylece yollarına devam etmişler.

Ancak yolun kalan kısmında öteki seyyahın ağzını bıçak açmamış. Suratından düşen bin parça, somurttukça somurtuyor. Birkaç saat böyle surat astıktan sonra suskunluğunu bozup şöyle demiş:

"Ne demeye o kadına yardım ettin? Bir de üstelik ona dokundun. Seni ayartabilirdi! Baştan çıkarabilirdi! Erkekle kadın böyle temas etsin, olacak iş mi! Ayıp yahu! Olmaz, bize yakışmaz!"

Kadını sırtında taşıyan seyyah gülümsemiş:
"İyi de dostum, ben o genç kadını derenin karşısına geçirip orada bıraktım, sen ne demeye hala taşırsın?"

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Resimde görülen küçük Aynur halam'a sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Sizin anlattığınız hikaye gibi benim de başımdan buna benzer böyle bir olay geçti. Sadece yaptığım bu yardımı seyyahın arkadaşı gibi eleştiren biri olmamıştı. Bu vesile ile bu yardım olayını burada anlatmak istemiştim. Tekrar anlatmaktan vazgeçtim. Neden mi? "sen ne demeye hala taşırsın" cümlesinden korktuğum için.

Bu güzel paylaşımınız için, kaleminizi ve yüreğinizi kutlarım. Güçlü ve daim olsunlar. Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın. Hayırlı Ramazanlar.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Merhaba Recep Bey;
Sanırım burada belirtilen "sen ne demeye hala taşırsın" sorusu yapılan iyiliği anlatıp anlatmamakla ilgili değil
"bir insanın fikri neyse, zikri de odur" sözünden hareketle kalpteki düşünceyi anlatıyor. Kalpteki fesatlığın ya da kötü düşüncenin insanların sözlerine de yüzlerine de yansıdığını düşünenlerdenim
ben de size hayırlı ramazanlar diliyorum
saygılar efendim...

Yasemin dedi ki...

malesef var öyle insanlar
illa yapılan bir hareketin söylenen bi sözün arkasında muhakak art bir düşünce arayan insanlar
bu tip ve karakterde olan insanlar zorlaştırmıyormu zaten hayatımızı
olmasalar iyi olur dicem ama demeylede olmuyor ki:)
Allah bizi onlardan korusun diyorum sadece

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Sevgili Yasemin;
çok doğru söylüyorsun
hayatımızı zorlaştıran insan tipleri bunlar
gerçi ben çok önemsemiyorum onları
sonuçta ne yaparsan yap illa altında kötü birşey olduğunu düşünecekler ve ben de onların fikirlerini değiştirmek için kendimi asla yormam :)
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhabalar Aynur Hala,

Evet, hikayedeki ana fikri anladım. "İnsanın fikri neyse, zikri de odur" Ama, hani sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş ya, ben yine de bazı şeylerden korkar oldum. Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın. Saygılarımla.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Recep Bey;
çok haklısınız...

Sabahattin Gencal dedi ki...

"Bloglardan seçmeler"i ziyaretiniz ve yorum bıraktığınız için teşekkür ederim.
Ben de sizin ve diğer arkadaşların bloglarını sık sık ziyaret etmeye çalışacağım.Daha doğrusu yararlanmaya çalışacağım.
İyi dünler dileğiyle.
Sabahattin Gencal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...