Rahmetli babamdan dolayı maaş alan annemin bu konuyla ilgili işlemlerini hep ben hallederim yıllardır...Hani bankanın maaş kuyruğunda saatlerce beklemesin diye çıkarttığımız bankamatik kartıyla günü geldiğinde ATM'den maaşını çeker, biraz kırptıktan sonra anneme veririm kalanını :))...Değişmeyen bankamız ise ilk günden beri Ziraat Bankası'dır...
Tahsis numarasının son rakamına göre de her ayın 25'idir maaş günü...ve ben tam 19 yıldır hiç aksatmadan bu görevimi yerine getiririm...Bu ay 2 gün gecikmeli olarak yani ayın 27'si Cuma günü sabah tıklattım ATM'nin tuşlarını...Fakat baktım ki bakiyede birkaç kuruştan başka birşey görünmüyor...
İşyerime geldim ve karşılaşacağım güçlükleri düşünerek gardımı almış bir şekilde hemen Ziraat Bankası Dikmen Özel İşlem Merkezi'ni aradım...Zaten düşündüğüm, daha doğrusu bildiğim gibi de oldu ve cebelleşme orada başladı...Banka memuru telefonla bilgi veremeyeceğini, şahsın kendisinin buraya gelmesi gerektiğini söyledi...Ben, "hanımefendi benim annem 73 yaşında, bu karda buzda sırf bu bilgi için onu oraya sürükleyemem...Siz en azından bir bakın ve olası nedenleri söyleyin, ben zaten sonrasında gelmesi gerekiyorsa getireceğim...Bakın bütün bilgileri de var bende" dedim...Neyse ikna oldu da maaşın kesildiğini, Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan hiç gelmediğini söyledi...
Hadi bakalım Aynur iz sürme başladı, bakalım ne gibi birşeyle karşılacaksın, göster kendini de hallet şu işi diyerekten Sosyal Güvenlik Kurumu Genel Müdürlüğü'nü aradım...Uzun ve otomatiğe bağlanmış aramalar sonucunda lütfedip telefonu açan beyefendiye durumu anlattım...Verdiğim bilgiler neticesinde sisteme giren bu ilgili memur bey bana "anneniz internet üzerinden maaş nakil talebinde bulunmuş ve maaşı HSBC Bank İstanbul Çerkezköy Şubesi'ne nakledilmiş" dedi...Şaşkınlığımı, yüzümün aldığı şekli anlatmama gerek yok sanırım :)
Israrla adama "Böyle birşey imkansız...Biz 30 senedir Ankara'da oturuyoruz ve annem 73 yaşında, ne interneti, okuma yazması bile yok...Bütün banka işlemlerini ben hallederim...Bu söylediğiniz imkansız...Hem madem nakil talebinde bulunmuşsak neden arayıp da takibine düşelim ki" desem de adam haklı olarak "sistemde böyle görünüyor ve maaş oraya nakledilmiş" dedi ve hesap numarasını bile verdi :)
Bu kez aynı konuyu yeni banka şubesine anlatmak ve öğrenmek üzere bütün enerjimi toplayıp telefon trafiğine tekrar girdim...Ne internette, ne de 118 bilinmeyen numaralar servisinde HSBC Bank'a ait Çerkezköy Şubesi'ni bulamayınca Genel Müdürlüğünü aradım...Oradan bir numara verdiler şehirlerarası kodu 282 olan...Haydi İstanbul'dan ayrılıp Tekirdağ'a yola çıktım bu sefer :)
Telefona çıkan hanımefendiye durumu aynen aktardım...Tabi o da diğer banka memurunun dediği gibi telefonla bilgi veremeyeceklerini söyledi...Haydi bakalım...Ben Ankara içinde bu tip işlemler için annemi sürüklemek istemezken ne yani şimdi kalkıp Tekirdağ'a mı ışınlayacaktım :)
Haklılığımı gösteren ısrarlı konuşmalarım sonucunda hanımefendi konuyu inceleyip beni arayacağını söyledi...ve söylediğini de yaptı sağolsun...Alışık olmadığımız şekilde o kadar çok ilgilendi ki yaptığı yazışmalardan, aldığı cevaplara kadar herbir şeyi an be an telefonla bana aktardı...
Neden; Anneme ilk maaş bağlandığında (ki bu 19 sene önce) Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından verilen tahsis numarasıyla internet üzerinden maaş nakil talebinde bulunan bu bilinmeyen şahsın tahsis numarası birbirine çok benziyormuş ve bu işlemi yapan memur yanlış girmiş...O da bize denk gelmiş :)) Yapılan tüm işlemlerde tüm numaraların ve ismin tutması gerekirken bu nasıl olduysa olmuş işte! Hayır "yanlış hesap Bağdat'tan döner" derler onu biliriz de...Emekli olan ve maaş nakli isteyen diğer kişi hesabında gördüğü + bilmem ne kadar miktarı hiç mi merak edip sormaz...Sanki bir numara dönmüş gibi de orasını anlamış değilim :)
Sonuç; Bu ayki maaşını alabilmesi için annem HSBC Bank'ın herhangi bir şubesine gidecek ve bir hesap açtıracak...Çerkezköy Şubesi oraya havale çıkartacak...Bundan sonraki maaşlarını alabilmesi için de PTT'den bir e-devlet şifresi alıp internet üzerinden istediği bir bankaya maaş nakil talebinde bulunacak...ya da kendisi, bizzat, şahsen SGK'na gidip form doldurup verecek :)
ve Asıl Sonuç; okuma yazması bile olmayan 73 yaşındaki annem bu yaştan sonra internet kullanmayı öğrenecek...ve tüm işlemleri daha hızlı olacak...e bu sayede de hayatı epey kolaylaşacak :)
Ne demişler; "Dünya bir okuldur, doğumdan ölüme durmadan öğrenelim, öğretelim..."
Haydi bakalım annecim...Bilgisayarım da internetim de emrine amade :))